WMIGUROK ====================================== Korespondencyjny kurs dla pocz�tkuj�cych czarodziej�w Dział prowadzi Marylcia
Czujesz �e nie dotrzymujesz kroku rozwojowi wsp�czesnej magii? Zdarza Ci si� usprawiedliwia�, �e nie wysz�o Ci najprostsze zakl�cie? Wykpiono Twoje bezskuteczne wymachiwanie r�d�k�? Oto rozwi�zanie twoich problem�w!
WMIGUROK to zupe�nie nowy, szybki, �atwy i absolutnie skuteczny spos�b na poznanie wsp�czesnej magii. Setki czarownic i czarodziej�w skorzysta�o z dobrodziejstw tej nowej metody!
S�owo RUN oznacza w j�zyku staroskandynawskim tajemnic�. Znaki runnicze s� najstarszym typem pisma lud�w p�nocy Europy. Najstarsze napisy pochodz� z III i IV w.n.e. S� one powi�zane z mitologi� Skandynaw�w i German�w. Znanych jest kilka system�w pisma runiczego. A oto 24 najbardziej znane runy:
T�umaczenie:
Fehu- powodzenie,w�adza,porz�dek
Uruz- zdrowie,si�a przetrwania
Thurisaz- wialno��,niez�omno��
Ansuz- natchnienie,m�dro��,wiedza
Raido- ruch,aktywno��,podr�
Kenaz- entuzjazm,nami�tno��
Hagalaz- zmiana na lepsze
Nauthiz- �lepy los
Eisaz- koncentracja,wyciszenie
Jera- sprawiedliwo��
Sowulo- nadzieja
Teiwaz- uczciwo��
Berkana- kobieco��,p�odno��
Laguz- intuicja
Mannaz- wsp�dzia�anie
Algiz- pomy�lno��,powodzenie
Ehwaz- ufno��,wierno��
Othila- ojczyzna,rodzina
Gebo- harmonia
Wunjo- realizacja marze�
Isa- wytrwa�o��
Perthro- przeznaczenie,wyrok losu
Inguz- regeneracja
Dagaz- o�wiecenie,�wit
Run�w u�ywano przede wszystkim w inskrypcjach. Wycinano je lub ryto w kamieniu, metalu czy drewnie, gdy� wczesne ludy germa�skie roz�win�y sztuk� drzeworytnicz�. Wiele inskrypcji runicznych wykonywali fachowi rzemie�lnicy. Inskrypcje te mo�na podzieli� na wyra�nie zarysowane typy konwencjo�nalne. Najciekawsze s� inskrypcje s�u��ce celom magicznym oraz wezwa�nia do b�stw poga�skich. Runy wyst�puj� g��wnie w inskrypcjach upa�mi�tniaj�cych, ale stosowano je r�wnie� przy wr�eniu, pisaniu list�w czy ryciu na zbroi i ozdobach imienia artysty lub w�a�ciciela.
Historia magii Dodano
Czwartek, 11 Października, 2007, 15:01
Magia Religijna
Juz w starozytnosci ludzie czcili jakis swoich bozk�w. W swiatyniach oddawali im przez kaplan�w czesc. Malo kto wiedzial, ze owi kaplani posiadaja zdolnosci magiczne. Kaplani straszyli przecietnych ludzi "gniewem" bozym. Gdy ludzie nie sluchali sl�w kaplan�w i nie oddawali im dar�w, kaplani prostym zakleciem wywolywali susze lub cos r�wnie paskudnego. Oczywiscie wina "spadala" na "bog�w".
Ten rodzaj magii nie zmienil sie duzo na przestrzeni wiek�w. Przez stulecia magia religijna zanikala, odgrywajac coraz to mniejsza role. Ostatecznie zanikla w IX wieku.
Magia bia�a jest magi� dobroczynn�, zazwyczaj praktykowan� dla osi�gni�cia dobrego celu, czasami niesie pomoc ludziom i �wiatu w og�le.
Czarna magia jest wykorzystywana do egoistycznych, wr�cz niegodziwych. Jej nazwa ju� wskazuje na to, �e magia ta nawi�zuje do ciemnej strony ludzkiego charakteru i jest naganna moralnie.
Magia „niska” nie wymaga �adnego wykszta�cenia czy szczeg�lnej inteligencji. Dotyczy zazwyczaj przekazu ustnego, eksperyment�w maj�cych charakter „zamawia�”, rzucania urok�w itp.
Magia „wysoka” wymaga d�ugiego przygotowania i nauki. Nie ka�dy mo�e zosta� magiem, trzeba mie� specjalne zadatki czy predyspozycje. Zdolno�ci magiczne u ludzi s� najcz�ciej wynikiem: dziedziczenia, eksperyment�w okultystycznych oraz przekazywania zdolno�ci okultystycznych z jednej osoby na drug�.
Magia �wiecka
Magia �wiecka rozwija�a si� bardziej gwa�townie ni� religijna, cho� jej rozw�j zacz�� si� dopiero w �redniowieczu. Spo�eczno�� czarodziejska bardzo si� rozros�a, dlatego nie wszyscy magicy mogli by� kap�anami. Dlatego zacz�li sami eksperymentowa� czarami i postanowili si� ujawni�. To by� powa�ny b��d. Normalni ludzie (znani bardziej jako mugole) przestraszyli si� rzeczy, kt�rych nie rozumieli, i kt�rych nie potrafili sobie wyt�umaczy�. Zacz�li pali� wszystkie osoby, kt�re w jakikolwiek spos�b odbiega�y od "normalno�ci". Cierpieli na tym g��wnie oni sami, poniewa� rzadko udawa�o im si� schwyta� prawdziwego czarodzieja. Z biegiem lat, stuleci czarodzieje byli coraz bardziej biegli w sztuce pos�ugiwania si� czarami. Wielcy czarodzieje pozak�adali swoje szko�y, w kt�rych postanowili kszta�ci� nowe dzieci, kt�re wyjawia�y czarodziejskie zdolno�ci. Do wi�kszo�ci takich szk� przyjmowano tylko te dzieci, kt�re mia�y za rodzic�w czarodziei. Powsta�a w tym czasie brzydka nazwa "szlama". By�a to obra�liwa nazwa os�b o magicznych zdolno�ciach, ale urodzonej w rodzinie mugoli (ojciec i matka byli mugolami). Tak wi�c dzieci zg��bia�y tajniki magii pod okiem wykszta�conych, doros�ych czarodziei.
To jest portret Nicolasa Flamela, kt�ry zagra� bardzo powa�n� rol� w historii magii.
NICHOLAS FLAMEL - (ok.1330-??)Urodzi� si� pod Pary�em. Ima� si� r�nych zawod�w - by� poet�, malarzem - zanim zainteresowa� si� astrologi�. W 1357 roku, wed�ug jego zapisk�w, nawiedzi� go anio�, kt�ry pokaza� mu jak�� ksi�g� i powiedzia�: „Nicolasie, sp�jrz na te ksi�g�. Nie zrozumiesz jej nigdy do ko�ca, jak i nikt inny jej nie zrozumie, ale pewnego dnia ujrzysz w niej co�, czego nikt inny nie zobaczy”. Nast�pnego dnia Flamel zobaczy� ten sam wolumin na p�ce ksi�garskiej, oferowany za nisk� cen�, poniewa� nikt nie m�g� zrozumie� dziwnego pisma, kt�rym by� zapisany. Z olbrzymim wysi�kiem, z pomoc� pewnego uczonego, kt�ry zna� hebrajski, razem z Flamelem odszyfrowali tre�� ksi��ki, kt�ra okaza�a si� podr�cznikiem transmutacji zwyk�ych metali w z�oto. Niestety, wed�ug zawartej w niej receptury potrzebny by� do tego specjalny sk�adnik zwany Kamieniem Filozoficznym, kt�ry nie zosta� dok�adnie opisany. Flamel latami prowadzi� eksperymenty, aby odkry� substancj�. 17 stycznia 1383 roku pisze w swoim pami�tniku, �e w ko�cu znalaz� to, czego szuka�, a pozna� to po silnym zapachu. Wypr�bowa� t� metod� kilka razy. P�niej przeprowadzi� t� operacj� z czerwonym kamieniem i podobn� ilo�ci� rt�ci i 25 kwietnia tego samego roku uzyska� tak� sam� ilo�� z�ota. To z�oto by�o wyra�nie lepsze od normalnego. Wraz z �on� Perenell� trzykrotnie dokona� tej przemiany. Podobno dzi�ki temu sta� si� bajecznie bogaty. Swoj� fortun� przekaza� na cele dobroczynne. Kilka os�b przysi�ga�o, �e w 1761 roku widzia�o czterystuletniego czarodzieja wraz z �on� Perenell� (�y�a 658 lat) w Operze Paryskiej. Podobno po dzi� dzie� Flamel pojawia si� tu i tam.
Zielarstwo jest nauk� o magicznych ro�linach i grzybach, wliczaj�c w to opiek� nad nimi i wykorzystanie ich fascynuj�cych mo�liwo�ci. Niekt�re magiczne ro�liny s� wa�nymi sk�adnikami eliksiralnymi, niekt�re same maj� niezwyk�e w�a�ciwo�ci.
DIABELSKIE SID�A - ro�lina, kt�ra opasa ci� swoimi pn�czami nie daj�c mo�liwo�ci ruchu. Lubi wilgo� i ciemno.
DYPTAM (Dictamnus albus) - ro�lina z rodziny rutowatych, o du�ych r�owych kwiatach i torebkowatych owocach, wydzielaj�ca siln� balsamiczn� wo�. Do czego si� j� wykorzystuje mo�na przeczyta� w "Tysi�cu magicznych zi� i grzyb�w" znanym podr�czniku Phyllidy Spore.
MANDRAGORA - MANDRAGORA jej lacinska nazwa to-> (Mandragorus) Najcenniejsza czescia mandragory jest jej gruby brazowy korzen, mogacy dorastac do ponad metra dlugosci. Czesto bywa rozwidlony i kazdemu z odrobina wyobrazni moze przypominac czlowieka. Ksiegi zi�l i roslin czestokroc przypisywaly nalezacej do rodziny piankowatych mandragorze ludzkie cechy i opisywaly ja jako mezczyzne z dluga broda albo kobiete o bujnych wlosach. Podobienstwo do czlowieka mozna bylo z latwoscia wzmocnic, dokonujac kilku zabieg�w nozem, i to wlasnie ono bez watpienia leglo u podstaw sadu, ze jak czlowiek wyciagany z cieplego poslania, wyrywana z grzadki mandragora bedzie krzyczec.Mimo wsp�lczucia, jakie ludzie zywili dla nieszczesnego polozenia wydobywanej sila z ziemi mandragory, wyrywali ja czesto i wykorzystywali w rozmaitych celach. W starozytnosci uwazano ja za srodek przeciwb�lowy i nasenny, a w wiekszych ilosciach miala wywolywac delirium, a nawet doprowadzac do szalenstwa. Uzywano jej wiec do ukojenia chronicznych b�l�w, a takze przepisywano na melancholie, drgawki i reumatyzm. Rzymianie stosowali mandragore jako srodek znieczulajacy, podajac pacjentowi przed operacja kawalek jej korzenia do zucia. W starozytnosci, a p�zniej tez w sredniowiecznej Europie ceniono mandragore r�wniez za jej domniemane magiczne wlasciwosci. Byla popularnym skladnikiem eliksir�w milosci i podobno uzywala jej juz Kirke - najlepiej znana czarodziejka greckiej mitologii - przygotowujac swoje najpotezniejsze mieszanki. Wedlug tradycji anglosaskiej mandragora mogla wypedzac demony z opetanych, a wielu bylo przekonanych, ze zasuszony kawalek jej korzenia noszony jako amulet odgania zle moce. Natomiast zgodnie z innymi przekazami demony wlasnie zamieszkiwaly korzenie mandragory i bywalo, ze posiadanie jej rzezbionego korzenia prowadzilo do oskarzen o czary. Podejrzliwi twierdzili tez, ze mandragora najlepiej rosnie pod szubienicami straconych morderc�w.Z mandragory korzystano r�wniez we wr�zbiarstwie. Wr�zbici twierdzili, ze lalki z korzenia mandragory odpowiadaja na pytania dotyczace przyszlosci, dajac znaki glowami. W Niemczech wiesniacy znani byli z ogromnej troski, jaka otaczali swe rzezbione mandragory, przyprawiajac im oczka z ziaren zb�z, ubierajac je i kladac do snu do malenkich l�zeczek - a wszystko po to, by zechcialy udzielic odpowiedzi na wazne pytanie, jakie moze sie kiedys pojawic.
WIERZBA BIJ�CA - nazwa specjalnej odmiany wierzby, kt�ra, kiedy zostaje dotkni�ta, do�� mocno oddaje swoimi d�ugimi, grubymi ga��ziami.
CZYRAKOBULWA -Ro�lina maj�ca na �odydze wielkie b�ble pe�ne ropy. Po rozcie�czeniu dobra na tr�dzik.
TENTAKUTA -Ro�lina jadowita. Czerwona i kolczasta.
ASFODELUS (asphodel) - w Polsce znany tez jako z�otow�os, �r�dziemnomorska ro�lina liliowata o w�skich li�ciach i bia�ych i ��tych kwiatach, w staro�ytno�ci sadzona na cmentarzach jako pokarm dla zmar�ych, po�wi�cona kr�lowej Hadesu Persefonie; jej bulwa jest sk�adnikiem eliksir�w, m.in. napoju usypiaj�cego, znanego tak�e jako Wywar �ywej �mierci
Rdest Ptasi (Polygonum aviculare) - ziele o rozga��zionych p�o��cych �odygach i drobnych listkach, w zio�olecznictwie u�ywane w leczeniu chor�b p�uc i jelit; sk�adnik eliksiru wielosokowego
Skrzeloziele - magiczny wodorost, kt�rego zjedzenie sprawia, �e za uszami wyrastaj� skrzela, co pozwala oddycha� pod wod�, mi�dzy palcami wyrastaj� b�ony p�awne, a stopy zamieniaj� si� w p�etwy
Tojad (wolfsbane) - zwany te� mordownikiem i akonitem, truj�ca wysoka bylina z rodziny jaskorwatych, sk�adnik eliksir�w, wywar z tojadu jest �rodkiem pozwalaj�cym zachowa� �wiadomo�� ludzk� podczas przemiany w wilko�aka
Wiggen - Drzewo z kt�rego pozyskuje si� kor�. Po po��czeniu (za pomoc� gotowania) tej kory z �luzem Gumoch�ona powsta�e eliksir Wiggenowy kt�ry leczy wszelkie nie magiczne urazy. Nie my�lcie, �e tylko magiczne ro�liny s� wykorzystywane do przyrz�dzania eliksir�w.
Transmutacja-polega na zmianie danego przedmiotu w inny, lub jakiego� cz�owieka np. w fotel(Prof.Slughorn, Harry Potter i Ksi��e P�krwi)
Cz�ste przypadki przy transmutacji, jakimi s� nie pe�ne przemiany mog� doprowadzi� do uszkodze� trwa�ych. Transmutacja jest bardzo "zawi�a".Nie wszyscy czarodzieje potrafi� stransmutowa� chocia�by ig�� do szycia w je�a.
Na tera�niejszym etapie nie wszyscy jeste�cie na si�ach przeprowadzi� tak powa�n� transmutacj�.
Do nast�pnej lekcji!!!
Lekcja czwarta: Magiczne stworzenia Dodano
Sobota, 21 Kwietnia, 2007, 20:01
Przepraszam, �e tak d�ugo nie by�o nowej lekcji, ale prowadz� je sama i w og�le...i mia�am ostatnio ten sprawdzian sz�stoklasisty...
**********************************************************
Magiczne stowrzenia - w tym przypadku nie wszystkie sworzenia magiczne nie b�d�ce czarodziejami s� zaliczane do tej grupy.Mi�dzy magicznymi stworzeniami a zwierz�tami czarodziej�w istnieje pewne podobie�stwo.
S� trzy grupy stworze� magicznych:
- zwierz�ta
-istoty
-duchy.
Podzia� ten zosta� ustalony w 1811, prze Grogana Kikuta, w tym czasie ministra magii.Podzia� tez zosta� stworzony w Wydziale Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami.
"Istot�" jest ka�de stworzenie obdarzone inteligencj� wystarczaj�c� do zrozumienia praw magicznej spo�eczno�ci i do wsp�odpowiedzialno�ci przy ustalaniu tych praw (W stosunku do duch�w zosta� zastosowany wyj�tek, poniewa� stwierdzi�y, �e okre�lanie ich mianem "istot" rani ich uczucia, jako �e jest oczywiste, i� s� "poza-istotami".
Przedstawiciele trolli zostali przepytani pod nieobecno�� goblin�w i stwierdzono, �e w og�le nic nie rozumiej�, co si� do nich m�wi; w zwi�zku z tym zostali zakwalifikowani do "zwierz�t", mimo i� poruszaj� si� na dw�ch nogach. Po raz pierwszy zaproponowano trytonom (za po�rednictwem t�umaczy) status "istot". Elfy, chochliki i gnomy, mimo ich humanoidalnej postury, bez skrupu��w zosta�y uznane za "zwierz�ta".
Teraz par� przyk�ad�w:
Wilko�aki przez wi�kszo�� �ycia s� lud�mi (oboj�tne czy s� to czarodzieje czy mugole). Jednak raz w miesi�cu zamieniaj� si� w dzikie, czworono�ne bestie o morderczych sk�onno�ciach, pozbawione ludzkiego sumienia.
Centaury �yj� w dzikich rejonach, nie nosz� ubra�, wol� �y� z dala od czarodziej�w i mugoli, cho� s� r�wnie inteligentne. Zwyczaje centaur�w nie przypominaj� ludzkich.
Trolle maj� humanoidalny wygl�d, poruszaj� si� w pozycji wyprostowanej, potrafi� si� nauczy� kilku prostych s��w, a mimo to s� g�upsze od najbardziej t�pego jednoro�ca i nie posiadaj� �adnych magicznych mocy pr�cz zdumiewaj�cej, nienaturalnej si�y.
Ciekawostka:
Inferiusy s� to martwe cia�a, o�ywiane przez czarnoksi�znik�w do w�asnych cel�w.�yj� w ciemnych i zimnych miejscach, wi�c analogicznie boj� sie �wiat�a i ciep�a. Jedynym sposobem unieszkodliwienia ich jest potraktowanie tych istot ogniem.
Eliksiry - magiczne napoje tworzone przez czarodziej�w. Eliksiry robione s� z r�nych ingriedencji czyli sk�adnik�w.
Eliksirow nie da si� tak szybko nauczy� wykonywa�. Wymagaj� one wielkiego skupienia.Nawet najwi�ksi czarodzieje nie potrafi� czasami uwa�y� nawet najprostzrego eliksiru.Najtrudniejszym w wykonaniu jest Eliksir Wielosokowy .Eliksir Wielosokowy - po dodaniu jakiego� fragmentu cia�a danej osoby na godzin� zamieniamy si� w ni�. UWAGA!!! Nie mo�na si� zamienia� w zwierz�ta--> powoduje skutki uboczne.
CDN...
Lekcja druga:rodzaje i moc r�nych zakl�� Dodano
Czwartek, 01 Stycznia;, 1970, 00:59
Disiaj om�wione na naszych lekcjach dwa tematy. Mianowicie Zakl�cia Niewybaczalne oraz zwyk�e, z kt�rych na codzie� korzystaj� czarodzieje.
Zakl�cia Niewybaczalne- zakl�cia,kt�re budz� groz� w�r�d czarodziej�w(przypominaj� im czasy, kiedy Czarny Pan wyrz�dza� krzywd� tak wielu ludziom).Za u�ycie jakiego kolwiek z nich wobec innego czarodzieja, lub mugola, lub char�ak, lub inne kt�re nie zosta�y wymienione.Oto one:
Imperius- osoba, na kt�r� rzucono zakl�cie,jest pod ca�kowit� w�adz� psychiczn� osoby urok rzucaj�c
Lekcja pierwsza: R�d�ka i wszystko o niej Dodano
Poniedziałek, 19 Marca, 2007, 15:08
R�d�ka - najpowszechniejsze narz�dzie czarodziej�w, znane r�wniez w�r�d mugoli.
R�d�ki mog� by� tworzone z:
a)drewno:
-r�ane
-cis
-d�b
-jesion
-klon
-grab
-ostrokrzew
-wierzba
-maho�
-heban
-brzoza,
b)rdze�:-w�os z g�owy willi
-pi�ro feniksa
-serce smoka
-w�os z ogona lub grzywy jednoro�ca,
c)elastyczno��:
-Sztywna
-Przy machni�ciu wydaje z siebie �wist
-Gi�tka
-Bardzo gi�tka
-�atwa do zgi�cia
-Przy odrobinie dobrej woli mo�na zrobi� na niej supe�,
d)d�ugo�� w calach:
-7
-8 1/2
-9
-9 1/2
-10 1/4
-11
-12 1/4
-13 1/2
-16.
�wiczenia: najpierw nale�y pochwyci� r�d�k� w d�o�, kt�r� si� w�ada. Nast�pnie unie�� d�o�(w kt�rej si� ma r�d�ke)wysoko w g�r� i machn�� ni� w d�, tak aby wyda�a �wist. P�niej nale�y unie�� za g�ow� a nast�pnie tak machn�� r�d�k� nad g�ow� aby zosta�a skierowana w przedmiot znajduj�cy si� przed Tob�.
Na zadanie domowe: �wiczyc wymachiwanie r�d�k�.
Ciekawostka:
R�d�ka sama sobie znajduje w�a�cicela, a korzystanie z cudzej r�d�ki daje gorszy efekt.Dwie bli�nacze r�d�ki nie mog� walczy� przeciwko sobie.Dochodzi do czaru Priori Incatatem.
Witam!!! Od dzisiaj b�d� wprowadzane nowe kursy Wmiguroku. Zapraszam!!!!!!!!!!!! Dodano
Czwartek, 15 Marca, 2007, 07:26
OD AUTOR�W : Witamy serdecznie. Od dnia dzisiejszego godziny 16.00 b�dzie mo�na wzi�� udzia� w naszym kursie Wmiguroku (b�dzie nowy, bo s� nowi nauczyciele: Marylcia i Artur ) Zapraszamy!!!