Startuj z namiNapisz do nasDodaj do ulubionych
   
 

Księgi Magii

Dział prowadzi Miranda.


Tutaj znajdują się różne księgi Magii, które polecamy szczegółnie początkującym ( i zaawansowanym) adeptom magii.

Księga Zaklęć
Księga Potworów
Księga Smoków
Księga Ziół
Księga Wróżbiarstwa
Nowa Kzięga Zaklęć

  Księga Magicznych Przedmiotów
Dodała czarownica I stopnia Miranda Wtorek, 10 Marca, 2009, 15:22

Horkruksy są to najczęściej przedmioty, w których ktoś ukrył część swojej duszy. Działają one w ten sposób, że w przypadku gdy ciało zostanie zaatakowane czarodziej nie umiera bo zostawia na ziemi część swojej duszy. Najlepszym przykładem działania horkruksów odzwierciedla Lord Voldemort. Mimo, że jego ciało obumarło, on nie mógł umrzeć bo zostawił na ziemi część swojej duszy. Voldemort stworzył 7 horkrusów. Są to:
-Pierścień Marvola Gaunta, Dumbledore zniszczył go mieczem Godryka Gryffindora,
-Dziennik Toma Riddle'a, Harry zniszczył go kłem bazyliszka,
-Czara Helgi Huffelpuff, Hermiona zniszczyła ją kłem bazyliszka,
-Madalion Salazara Slytherina, Ron zniszczył go mieczem Godryka Gryffindora,
-Diadem Roweny Ravenclaw, Crabb zniszczył go zaklęciem Fiendfyre,
-Nagini, zabił ją Neville Longbottom mieczem Godryka Gryffindora podczas II bitwy o Hogwart,
-Harry Potter, Voldemort sam zniszczył horkruksa z duszy Harrego

[image]



Czara ognia jest to czara, która wybiera uczniów, którzy mają wziąć udział w Turniej Trójmagicznym. Dumbledore otoczył ją linią czasu, który przepuszczać miał tylko osoby, które ukończyły 17 lat, czyli były już pełnoletnie. Fred i Georgie próbowali oszukać czarę, lecz nie udało się im to. Czara jest wyciosana z drewna a w niej tańczą niebiesko-białe płomienie. Aby wziąć udział w turnieju trzeba napisać kartkę z imieniem i nazwiskiem potem wrzucić ja do czary. Wrzucenie do czary kartki jest równoznaczne z zawarciem magicznego kontraktu, który zobowiązuje do wzięcia udziału w turnieju, jeśli zostaniesz wybrany przez czarę. Za każdym razem, gdy wrzuci się kawałek pergaminu z imieniem i nazwiskiem płomienie zabarwiają się na czerwono i tryskają iskrami. „ Płomienie pełzające nad krawędzią Czary Ognia nagle poczerwieniały. Buchnęły iskry. W następnej chwili z czary wystrzelił długi język ognia, z którego wyleciał nadpalony kawałek pergaminu. Rozległy się zduszone okrzyki.” Czara ognia została zaczarowana. Rzucono na nią silne zaklęcie Confundus, które omamiło czarę tak ze myślała, że w turnieju uczestniczą cztery szkoły. Przy nazwisku Harego była napisana nazwa innej szkoły, aby czara myślała, że jest to jedyny jej reprezentant i wylosowała na pewno jego. Osobą, która wrzuciła nazwisko Harrego jest Barty Crouch junior. Przez cały czas podszywał się pod Moodyego.


[image]


Czarna Różdżka jest jednym z Insygniów Śmierci. legendy mówią, że Śmierć podarowała ją jednemu z braci Peverelów (Insygniem jest również peleryna-niewidka Harry'ego Potter'a i Kamień Wskrzeszenia, który ukryty był w pierścieniu Marvola). Posiada ona niewyobrażalna moc (jest w stanie nawet napawić inna różdżkę za pomoca zwykłego zaklęcia Reparo!). Funkcjonuje prwodłowo tylko w rękach prawowitego wlaściciela, który zdobył tę różdżkę zabijając poprzednika, lub odziedziczając ją np. po swoim ojcu, który umarł śmiecia naturalną.
Prawowici posiadacze Czarnej Różdżki
-Antioch Peverell
-Wielu nieznanych ludzi (Ksenofilius Lovegood wspomina Egberta Zuchwałego, Emeryka Złego, Godelota, jego syna Herewarda, Barnabasza Deverilla, Loksjasa, Arkusa i Liwiusza - nie wiadomo, który z nich pokonał Loksjasa)
-Gregorowicz
-Gellert Grindelwald
-Albus Dumbledore
-Draco Malfoy
-Harry Potter
Posiadacze Czarnej Różdżki
-Antioch Peverell
-Wielu nieznanych ludzi
-Gregorowicz
-Gellert Grindelwald
-Albus Dumbledore
-Severus Snape
-Lord Voldemort (wziął różdżkę z grobu Dumbledore'a)
-Harry Potter


"ODBIJAM NIE TWĄ TWARZ ALE TWEGO SERCA PRAGNIENIA"
—Napis na zwierciadle (czytany od tyłu).



Zwierciadło Ain Eingarp - ogromne i piękne zwierciadło o niezwykłych magicznych właściwościach. Pokazuje najgłębsze, najbardziej utęsknione pragnienia naszego serca. Tylko najszczęśliwszy człowiek na świecie mógłby używać go jak zwykłego lustra, to znaczy, że mógłby patrzeć w nie i widzieć swoje normalne odbicie.

To lustro nie dostarcza jednak, ani wiedzy, ani prawdy. Ludzie tracą przed nim czas, oczarowani tym, co widzą. Czasami nawet wpadają w szaleństwo, nie wiedząc, czy to, co widzą w zwierciadle, jest prawdziwe lub choćby możliwe.

Na szczycie bogato zdobionej złotej ramy widnieje napis:

"AIN EINGARP ACRESO GEWTEL AZ RAWTĄWTE IN MAJ IBDO", którego sens odczytujemy, czytając go do tyłu.

Za pomocą lustra Dumbledore ukrył Kamień Filozoficzny :
"Kamień mógł się dostać tylko w ręce kogoś, kto chciał go znaleźć - znaleźć, a nie wykorzystać, bo inaczej zobaczyłby w lustrze nie Kamień, ale samego siebie wytwarzającego złoto albo pijącego Eliksir Życia." Tak Albus Dumbledore wyjaśnia, jak Kamień Filozoficzny znalazł się w kieszeni Harry'ego.

Dwukierunkowe lusterko to przedmiot służący do komunikacji, należało stojąc przed nim wypowiedzieć imię konkretnej osoby i wtedy zamiast jak zwykle odbijać obraz, lusterka pokazują rozmówcę. Z pary takich lusterek korzystali Syriusz Black i James Potter gdy mieli oddzielne szlabany. Harry dostał takie lusterko od Syriusza by mógł go poprosić o pomoc w razie potrzeby ( drugi egzemplarz miał Syriusz ), ale Harry nie chcąc go narażać obiecał sobie że nigdy nie użyje tego przedmiotu. Rozpakował go dopiero po jego śmierci. W VII tomie Harry zauważył, że w lusterku pojawia się oko zmarłego Albusa Dumbledore'a. Gdy zostaje z przyjaciółmi uwięziony we dworze Malfoyów desperacko wzywa pomoc korzystając z tego dziwnego połączenia. Później dowiaduje się, że to był Aberforth Dumbledore (brat Albusa) i to właśnie on przysłał mu Zgredka.


Mapa Huncwotów stworzona została przez Jamesa Pottera, Syriusza Blacka, Remusa Lupina i Petera Pettigrew. Zaczarowana została w taki sposób, aby osoby chcące odczytać ją na siłę nie mogły tego uczynić – gdy próbował tego dokonać profesor Snape, na mapie zaczęły pojawiać się obelgi pod jego adresem. Po opuszczeniu Hogwartu przez huncwotów, mapa trafiła do składzika z rzeczami zarekwirowanymi przez woźnego (Argusa Filcha), natomiast stamtąd została podkradziona przez Freda i George'a Weasleyów, którzy kilka lat później przekazali ją Harry'emu Potterowi. Jakiś czas później mapa przestała być sekretem – najpierw jej moc poznała osoba podająca się za profesora Moody’ego, a następnie Albus Dumbledore.

[ 2825 komentarze ]


 
Księga Roślin i Ziół
Dodała czarownica I stopnia Miranda Wtorek, 10 Marca, 2009, 13:56

PODSTAWOWE ROŚLINY I ZIOŁA

Hikora - drzewo z rodziny orzechowatych, o grubym, ciemnobrązowym pniu. Kora tego drzewa jest używana tylko do nielicznych eliksirów, mimo to jest to składnik bardzo cenny, ponieważ aby pień tego drzewa nadawał się do przyrządzania eliksirów, hikora musi mieć co najmniej 20 lat.

Jeżatka - krzew z rodziny lipowatych o dużych, sercowatych liciach i małych, białych kwiatach. Hodowana w koloniach.

Liść laurowy- według mitologii zmieniła się w niego nimfa Dufne, uciekając przed zalotami Apolla. Zwiedziony bóg uplótł z niego wianek, który ozdobił jego świątynie. od tego czasu wieniec wręczano zwycięzcom bitew i olimpiad. Podobno dzięki laurowi wieszczki z wyroczni w Delfach przepowiadały przyszłość.

Lipa- kwitnie w lipcu i wtedy wszędzie czuć jej słodki zapach. Herbata z lipy jest bardzo popularna- pije się ją dla poprawienia trawienia, na uspokojenie i jest świetnym napojem na przeziębienie. Kwiaty lipy używane są do produkcji upiększających kosmetyków i do aromatyzowania słodyczy i likierów.

Drzewko szczęścia- to roślina, która według feng shui emanuje życiodajną energią. Po raz pierwszy kwitnie po 10 latach troskliwej hodowli. Ma wtedy dawać nieograniczone bogactwo i powodzenie.

Wrzos- ma właściwości antybakteryjne. Poza tym z jego kwiatów działa uspokajająco i kojąco na dolegliwości żołądkowe. Niestety, Według tradycji, wrzosu nie powinno przynosić się do domu, bo przynosi pecha. Szczęście zaś przynosi zakochanym. Gałązka wrzosu noszona w portfelu wróży bogactwo.

Chryzantema
- dla Japończyków jest symbolem doskonałości. W Chinach istnieje legenda o strumieniu, którego brzegi s1 porośnięte chryzantemami. Jeżeli ktoś go odnajdzie i napije się z niego, będzie żył 100 lat.

Nagietek- ponda nagietków można używana do przepowiadania pogody. Nagietek ma też właściwości lecznicze- działa przeciwzapalnie i przyspiesza gojenie ran.

Wanilia- Aztekowie używali jej jako pieniądza. Zapach wanilii uspokaja i łagodzi stres.

Szałwia- działa odkażająco. Szałwia używana do płukania ust pomaga zwalczać przykry zapach. Płukanka z szałwi wzmacnia włosy.

Konwalia- jedna z legend mówi, że konwalia powstała z łez Ewy, która została wygnana z raju. Symbolizuje czystość i pokorę. Jej zapach rozprasza smutek i poprawia pamięć.

Stokrotka- w średniowieczu rycerze nosili stokrotki na znak, że są kochani z wzajemnością. Nieco starsze kobiety wywarem ze stokrotek leczyły szaleńców.

Rumianek- już w starożytnym Egipcie czczono go jako kwiat boga słońca. Na przeziębienie pomaga parówka z wysuszonych kwiatów, a na niestrawna nie ma jak gorzka, rumiankowa herbata.

Jarzębina- jej owoce od dawna były używane w medycynie ludowej do leczenia dolegliwości serca. Ale uwaga! Świeże owoce jarzębiny są trujące, ponieważ zawierają kwas parasorbowy, który dopiero podczas gotowania lub suszenia ulega rozpadowi.

Asfodelus (asphodel) - w Polsce znany tez jako złotowłos, śródziemnomorska roślina liliowata o wąskich liściach i białych i żółtych kwiatach, w starożytności sadzona na cmentarzach jako pokarm dla zmarłych, poświęcona królowej Hadesu Persefonie; jej bulwa jest składnikiem eliksirów, m.in. napoju usypiającego, znanego także jako Wywar Żywej Śmierci

Anyżek - pospolita roślina, rosnąca na łąkach, w ogrodach, pod żywopłotem i w rowach. Lubi cień i wilgoć. Ma krotka łodygę w kolorze ciemnej zieleni. Płatki anyżka są czerwone i niebieskie. Zjedzenie liści tej rośliny zapewnia wzmocnienie zdolności magicznych, zaś zjedzenie ugotowanych płatków powoduje zatrucie, a czasem chorobę. Arcydzięgiel Żółtawy - Na dobrej glebie wzrost rośliny przewyższa wysokiego człowieka. Łodyga dość gruba (do 3 cm), owłosiona i pusta w środku. Duże liście są ciemnozielone. Kwiaty przypominają puchate kuleczki. Szukać Arcydzięgla musimy w górach, na wilgotnych łąkach i nad brzegami potoków. Czarodzieje używają ususzonych liści zioła do sporządzenia Eliksiru Zapomnienia.

Bratek - żyje w lasach, puszczach i wilgotnych miejscach, nie lubi światła. Hoduje się go także w ogrodach. Bratki maja płatki różnokolorowe tj. żółty, różowy, czerwony, niebieski, pomarańczowy, fioletowy. Ich łodyżki są długie, zielone a czasem morskie. Liście bratka są również zielone bądź morskie. Maja kształt serca. Żucie bratka zapewnia powodzenie w miłości. wzmacnia zdolności jasnowidzenia

Bowtruckle - Strażnicy drzew wiggenowyh. Są z racji przebywania wśród magicznych roślin troszkę nieodporne na zaklęcie diffindo, które działa na nich jak na rośliny.

Czosnek - dwuletnia roślina warzywna z rodziny amarylkowatych, jej cebula o charakterystycznym smaku i zapachu ma właściwości lecznicze i bakteriobójcze. W świecie czarodziejów znany środek przeciwko wampirom

Cykoria - używana przy zaklęciach czyniących zło

Cebula - dodana do kąpieli pomaga w uzyskaniu tajemnej mocy

Cytrus - z jego gałązek robiono różdżki

Czarna jagoda - jej listki niweczą złe uroki, swego rodzaju "odtrutki" magiczne (np. przeciw cykorii)

Czyrakobulwy (bubotubers) - fantastyczne rośliny, uprawiane w cieplarni Hogwartu, "nie bardzo przypominały rośliny, już bardziej wielkie czarne ślimaki wyłażące pionowo z ziemi. Każda wiła się lekko i pokryta była dużymi, błyszczącymi bąblami pełnymi żółtawego płynu". Płyn ów, pachnący naftą i przypominający ropę, nie rozcieńczony parzy, po rozcieńczeniu leczy trądzik

Diabelskie sidła (devil's snare) - magiczna roślina oplatająca i dusząca swoje ofiary; w HPiKF broniła dostępu do Kamienia Filozoficznego; wrażliwa na promienie słońca

Dyptam (Dictamnus albus) - roślina z rodziny rutowatych, o dużych różowych kwiatach i torebkowatych owocach, wydzielająca silną balsamiczną woń. Do czego się ją wykorzystuje można przeczytać w "Tysiącu magicznych ziół i grzybów" znanym podręczniku Phyllidy Spore.

Fiołek - sproszkowane kwiaty przyciągają dobry los

Gencjana - korzeń sprzyja zawieraniu przyjaźni

Goździk - Roślina ta po prostu połączona z wodą daje silny wywar magiczny.

Horklump - Grzyb rosnący gęsto w magicznych miejscach. Rozpyla chmury trujących zarodników niebezpiecznych dla czarodziejów a jeszcze bardziej dla mugoli. Nieszkodliwy natomiast dla gnomów które są na nie bardzo łase :).

Imbir (Zingiber officinale) - bylina z rodziny imbirowatych, uprawiana w płd.-wsch. Azji; ma mięsiste kłącze, zawierające olejek imbirowy, używane jako lek i przyprawa, a także jako składnik eliksirów m.in. eliksiru wyostrzającego poczucie humoru

Irys Kosaciec - korzenie pomagają w rozbudzaniu miłości, uwodzeniu

Jałowiec - jagody lub korzenie , moczone w winie przez trzy tygodnie sa silnym afrodyzjakiem

Jemioła - To lekarstwo na wszystko. Jest pół-pasożytem rosnącym na drzewach.

Kminek - nasiona zapewniają spokój ogniska domowego

Koniczyna - zmieszana z werbena chroni nawet przed najsilniejszymi urokami

Kukurydza - jej korzeń, wysuszony i sproszkowany pomaga w rzucaniu uroków

Lucerna - chroni przed bieda

Laur - liście zapewniają wierność małżeńska

Lawenda - zapewnia spokój ogniska domowego

Len - siemie lniane pomaga w doprowadzeniu do konfliktów małżeńskich

Mlecz(Mniszek lekarski) - wysuszony kawałek rośliny, włożony do czerwonego woreczka, stanowi amulet chroniący przed nieszczęściem

Mięta - pomaga w utrzymaniu wierności małżeńskiej

Nagietek - wysuszone kwiaty, rozsypane pod łóżkiem zapewniają dobry sen

Piołun (Artemisia absinthum) - bardzo gorzka bylina, używana w ziołolecznictwie oraz jako przyprawa (Uwaga: w nadmiarze jest szkodliwa!); składnik eliksirów

Pokrzyk Zwany także Belladonna lub Wilcza jagoda - jest śmiertelnie trujący w dużych ilościach w dawnych czasach kobiety ssały jagody pokrzyku bo sprawiało to ze ich źrenice stawały się większe .Wywar z Belladonny jest najsilniejszym środkiem nasennym wystarczy parę kropel aby zasnąć tak mocno by wyglądać na martwego. Belladonna oznacza po włosku piękna kobieta.

Pietruszka - napój z niej uspakaja nerwy, czyni człowieka szczęśliwszym

Rdest Ptasi (Polygonum aviculare) - ziele o rozgałęzionych płożących łodygach i drobnych listkach, w ziołolecznictwie używane w leczeniu chorób płuc i jelit; składnik eliksiru wielosokowego

Ruta - pomaga w utrzymaniu dziewictwa

Rozmaryn - trzymany pod łóżkiem przynosi szczęście

Skaczące muchomory (leaping toadstools) - grzyby, o których uczono się w Hogwarcie na zielarstwie; posiadają cienką, brązową otoczkę, wydzielają nieprzyjemny zapach po dotknięciu, uciekając przed niebezpieczeństwem zaczynają skakać

Skrzeloziele - magiczny wodorost, którego zjedzenie sprawia, że za uszami wyrastają skrzela, co pozwala oddychać pod wodą, między palcami wyrastają błony pławne, a stopy zamieniają się w płetwy

Seler - jego nasiona pomagają skoncentrować się

Sandał - kawałek jego drewna, noszony w woreczku z czerwonej skory, przynosi szczęście

Ślaz (Malva silvertis) - roślina o dużych, karbowanych liściach i białoróżowych kwiatach, zawierająca substancje śluzowe, uważana za środek leczniczy (składnik syropów na kaszel); składnik eliksiru wielosokowego

Tentakula (tentacula) - jadowita kolczasta roślina, której macki oplatają człowieka, hodowana przez panią Sprout w cieplarni; odnotowuje się wiele przypadków kiedy podczas nieuwagi tentakule zabijają człowieka, dusząc go; rośliny te posiadają zielonkawo-żółtą barwę

Tojad (wolfsbane) - zwany też mordownikiem i akonitem, trująca wysoka bylina z rodziny jaskorwatych, składnik eliksirów, wywar z tojadu jest środkiem pozwalającym zachować świadomość ludzką podczas przemiany w wilkołaka

Tymianek - liście, spalone w domu, chronią wszystkich domowników przed nieszczęściami

Wierzba bijąca (Whomping Willow) - zaczarowana wierzba rosnąca na błoniach Hogwartu, której gałęzie biły każdego, kto próbował się do niej zbliżyć. Uspokajało ją tylko dotknięcie pewnego sęka na pniu. Zasadzono ja na polecenie Dumbledore'a, żeby ukryć tajne wejście do tunelu, w którym Lupin przedostawał się do Wrzeszczącej Chaty, aby tam w spokoju przejść transformację w wilkołaka

Waleriana - korzeń, ulokowany w łóżku, uspakaja nerwy i działa usypiająco

Winorośl Pnąca - grono pocięte na kawałeczki służy do rzucania złych uroków

Wilz - liście przynoszą szczęście, zwłaszcza kobietom w ciąży, zaś drewno powstrzymuje "złe języki" Kolczaste Pnącze-Roślina przypominająca nieco pojedynczy krzak żywopłotu z ogromnymi kolcami które zostają wystrzelone w nieostrożnego "widza". Kolce mogą być użyte do wywarów (dla wzmocnienia działania wywaru).

Wiggen - Drzewo z którego pozyskuje się korę. Po połączeniu (za pomocą gotowania) tej kory z śluzem Gumochłona powstałe eliksir Wiggenowy który leczy wszelkie nie magiczne urazy. Nie myślcie, że tylko magiczne rośliny są wykorzystywane do przyrządzania eliksirów. Rośliny mugoli (np. stokrotka), dla nas - czarodziei są ważnymi składnikami eliksirów. Dla mugoli służą on jedynie do celów dekoracyjnych (np. fiołek) lub konsumenckich (np. figi).


ROŚLINY KARAŃSKIE

Co to takiego?
Pochodzą z Karani krainy leżącej daleko na wschodzie. Została odkryta przez Arileya Hortihe, rośliny te zostały przez niego przywiezione tutaj i zaczęły się rozmnażać. Kraina ta nie została już nigdy ponownie odnaleziona.

Kapkip- mała roślinka o zapachu róży ma fioletowe listki, jeśli się ktoś do niej zbyt zbliży to wypuszcza substancję łzawi

Cholmic- roślinka o malutkich listkach nie jest groźna, tylko jeśli ją zadrapniemy substancja która się z niej wyleje jest bardzo klejąca

Karaczek- mała roślina o barwie brązowej wypuszcza pędy które mają macki.

Kmorak- roślina z której robione są leki na silne oparzenia jest pomarańczowa(nie dotykać może mocno poparzyć!)

Brobka - roślina która jest podobna do gąbki jeśli się ją dotknie to po kilku godzinach wyskakują bąble na czole.

Charlab- duża roślina podobna do drzewa barwy zielonej nie jest groźna

Miczaczek - roślina puchowa całkowicie nie groźna

Brolki- małe roślinki nie groźne ale wytwarzają specyficzny zapach podobny do zapachu krwi

Kicharki- czyli małe roślinki które o 12.00 wypluwają substancję podobną do smarków

Bifrek- roślina z której wytwarzane są grube liny, jest zupełnie nieszkodliwa

Zilodek- Roślina choć nieduża to bardzo niebezpieczna może odgryźć nogę lub rękę

Orekś- roślinka wielkości dłoni, jest bardzo miękka. -

Karkoke- Roślina która zwabia owady swoim kolorem oraz zapachem a następnie je połyka (bardzo przydatna jeśli w domu jest dużo much

MANDRAGORA I JEJ WŁAŚCIWOŚCI

Mandragora- jej łacińska nazwa to-> (Mandragorus) Najcenniejsza częścią mandragory jest jej gruby brązowy korzeń, mogący dorastać do ponad metra długości. Często bywa rozwidlony i każdemu z odrobina wyobraźni może przypominać człowieka. Księgi ziół i roślin częstokroć przypisywały należącej do rodziny piankowatych mandragorze ludzkie cechy i opisywały ja jako mężczyznę z długa broda albo kobietę o bujnych włosach. Podobieństwo do człowieka można było z łatwością wzmocnić, dokonując kilku zabiegów nożem, i to właśnie ono bez wątpienia legło u podstaw sadu, ze jak człowiek wyciągany z ciepłego posłania, wyrywana z grządki mandragora będzie krzyczeć. Mimo współczucia, jakie ludzie żywili dla nieszczęsnego położenia wydobywanej siła z ziemi mandragory, wyrywali ja często i wykorzystywali w rozmaitych celach. W starożytności uważano ja za środek przeciwbólowy i nasenny, a w większych ilościach miała wywoływać delirium, a nawet doprowadzać do szaleństwa. Używano jej wiec do ukojenia chronicznych bólów, a także przepisywano na melancholie, drgawki i reumatyzm. Rzymianie stosowali mandragorę jako środek znieczulający, podając pacjentowi przed operacja kawałek jej korzenia do żucia. W starożytności, a później tez w średniowiecznej Europie ceniono mandragorę również za jej domniemane magiczne właściwości. Była popularnym składnikiem eliksirów miłości i podobno używała jej już Kirke - najlepiej znana czarodziejka greckiej mitologii - przygotowując swoje najpotężniejsze mieszanki. Według tradycji anglosaskiej mandragora mogła wypędzać demony z opętanych, a wielu było przekonanych, ze zasuszony kawałek jej korzenia noszony jako amulet odgania złe moce. Natomiast zgodnie z innymi przekazami demony właśnie zamieszkiwały korzenie mandragory i bywało, ze posiadanie jej rzeźbionego korzenia prowadziło do oskarżeń o czary. Podejrzliwi twierdzili tez, ze mandragora najlepiej rośnie pod szubienicami straconych morderców. Z mandragory korzystano również we wróżbiarstwie. Wróżbici twierdzili, ze lalki z korzenia mandragory odpowiadają na pytania dotyczące przyszłości, dając znaki głowami. W Niemczech wieśniacy znani byli z ogromnej troski, jaka otaczali swe rzeźbione mandragory, przyprawiając im oczka z ziaren zbóż, ubierając je i kładąc do snu do maleńkich łóżeczek - a wszystko po to, by zechciały udzielić odpowiedzi na ważne pytanie, jakie może się kiedyś pojawić.

Mugole o Mandragorze.
Mandragora, bylina z rodziny psiankowatych; obszar śródziemnomorskich, Himalaje, zach. Turkmenistan; korzeń silnie zgrubiały; liście duże, tworzą odziomkową rozetkę; kwiaty duże, dzwonkowate, barwne; jagody jadalne, duże, barwy żółtej lub pomarańczowej; mandragora lekarska, Mandragora officinalis, wys. do 30 cm, występuje w stanie dzikim i bywa uprawiana w krajach śródziemnomorskich dla korzeni i żółtych jagód (do 3 cm średnicy), używanych do produkcji leków uśmierzających bóle (w chorobie reumatycznej); jej silnie rozgałęziony korzeń (tzw. alrauna), o kształcie przypominającym człowieka, był uważany w średniowieczu za potężny środek magiczny, z którym wiązano liczne legendy; roślina trująca.


[image]

[ 24991 komentarze ]


 
Księga Postaci
Dodała czarownica I stopnia Miranda Sobota, 07 Marca, 2009, 12:46

UCZNIOWIE


GRYFFINDOR
Harry Potter

[image]

Ron Weasley

[image]

Harmiona Grenger

[image]

Ginny Weasley

[image]

Fred Weasley
Gorge Weasley

[image]

Parwatii Patil

[image]

Lavender Brown

[image]

Colin Creevey

[image]

Seamus Finnigan

[image]

Oliver Wood

[image]

Dean Thomas

[image]

Lee Jordan

[image]

Dennis Creevey

[image]

Angelina Johnson

[image]

Katie Bell

[image]

Cormac McLaggen

Demelza Robins

Alicja Spinnet

[image]

Romilda Vane

[image]

Euan Abercrombie

Ritchie Coote

Wiktoria Frobisher

Geoffrey Hooper

Andrew Kirke

[image]

Natalia McDonald

Jimmy Peakes

Jack Sloper

[image]

Kenneth Towler

Neville Longbottom

[image]



SLYTERIN
Draco Malfoy

[image]

Pansy Parkinson

[image]

Vincent Crabbe

[image]

Gregory Goyle

[image]

Blaise Zabini

[image]

Milicenta Bulstrode

Marcus Flint

[image]

Astoria Greengrass

[image]

Teodor Nott

Adrian Pucey

[image]

Malcolm Baddock

Bole

Tracey Davis

Derrick

Daphne Greengrass

Harper

Terence Higgs

[image]

Graham Pritchard

Urquhart

Vaisey

C. Warrington


HUFFLYPUFF
Zachariasz Smith

Hanna Abbott

[image]

Susan Bones

[image]

Justyn Finch-Fletchley

[image]

Ernie McMillan

[image]

Cedrik Diggory

[image]



REVENCAW
Cho Chang
Marietta Edgecombe
Marcus Belby
Terry Boot
Bradley
Penelopa Clearwater
Michael Corner
Roger Davies
Marietta Edgecombe
S. Fawcett
Anthony Goldstein
Luna Lovegood
Padma Patil
Stewart Ackerley
Mandy Brocklehurst
Randolph Burrow
Eddie Carmichael
Chambers
Duncan Inglebee
Grant Page
Orla Quirke
Jason Samuels
Jeremy Stretton
Lisa Turpin



INNI:


PRZYJACIELE
Molly Weasley - żona Artura Weastleya, matka siedmiorga dzieci

[image]

Artur Weasley - mąż Molly Weastley, ojciec siedmiorga dzieci, szef Departamentu Wykrywania Fałszywych Zaklęć Obronnych oraz Ochrony Osobistej

[image]

Percy Weasley - pracownik ministerstwa, syn Artura i Molly Weasley

[image]

Bill Weasley - syn Artura i Molly Weastley, pracował w banku Grangotta, mąż Fleur

[image]


Charlie Weasley - syn Artura i Molly Weastley, sprowadzał smoki na Turniej trójmagiczny

[image]

Fleur Delacour (Weastley) - żona Billa Weastleya, obecnie mieszkają w domu nad morzem Muszelce, uczennica Beauxbotons

[image]

Nimfadora Tonks - aurorka, córka Teda Tonksa i Andromedy Black, żona Remusa Lupina

[image]

Ted Tonks - mąż Andromedy Black, ma córkeę Nimfadorę

Petunia Dursley - siostra mugolka Lili Potter, żona Wernona Dursleya

[image]

Dudley Dursley - syn Petuni i Wernona, mugol

[image]

Vernon Dursjey - mąż Petuni, mugol, ma syna Dudleya

[image]

Ciotka Muriel - ciotka Rona Weasleya

[image]

Aberforth Dumbledore - brat Albusa Dumbledorea

[image]

Ariadna Dumbledore - siosta Albusa Dumbledorea, zmarła młodo

Barty Crouch Senior - pracownik ministerstwa

[image]

Regulus Black - brat Syriusza Blacka, dawny śmiercciożerca, nie żyje
Syriusz Black - ojciec chrzestny Harry'ego Potter'a, nie żyje
James Potter - ojciec Harry'ego, nie żyje, Voldemord go zabił
Lilyanna Evans- Potter - żona Jamesa Pottera, ma syna Harry'ego, nie żyje, Voldemord ją zabił
Korneliusz Oswald Knot - dawny minister magii i dawny zastępca
Maropa Graunt - córka Marvola Graunta, matka Voldemorta, nie żyje
Tom Marvolo Riddle Senior - ojciec Voldemorta
Mundungus Fletcher - członek zakonu feniksa, czarodziej gorzej sytuowany
Amelia Susan Bones - pracownica ministerstwa, nie żyje
Edgar Bones - mąż Ameli Bones, nie żyje
Amos Diggory - ojciec Cedrika, nie żyje
Alicja Longbottom - aurorka, torturowana przez Bellatrix straciła zmysły, matka Nevilla
Frank Longbottom - auror, torturowany przez Bellatrix stracił zmysły
Kingsley Shacklebot - auror
Dawlish- auror
Wiliamson - auror
Savage - auror
Rufus Scrimegour - szef biura aurorów, były minister magii, nie żyje
Gawain Robards - auror
Caradoc Dearborn - auror
Dedalus Diggle - Członek zakonu feniksa, Przyjaciel Albusa Dumbledorea
Elfias Doge - członek zakonu feniksa, przyjaciel Albusa Dumbledorea
Benio Fenwick - auror
Arabella Figg - charłaczka, członkinia zakonu feniksa
Marlena McKinnon - członkinia zakonu feniksa, nie żyje
Dorcas Meadowes - cłonek zakonu feniksa, nie żyje
Sturgis Podmore - członek zakonu feniksa
Fabian Prewettow - członek zakonu feniksa
Gideon Prewettow - członek zakonu feniksa
Emelina Vance - człnkinia zakonu feniksa, pracvownia ministerstwa, nie żyje
Hestia Jones - członkinia zakonu feniksa, nie żyje
Andromeda Black - członkinia zakonu feniksa, żona Teda Tonksa
William Weasley - członek zakonu feniksa, pracownik banku Gringotta
Ludo Bagman - pracownik ministerstwa
Broderyk Bode - pracownik ministerstwa
Reg Cattermole - pracownik ministerstwa
Dirk Cresswell - pracownik ministerstwa
Mafalda Hopkirk - pracownica ministerstwa z wydziału niewłściwego użycia magi przez nieletnich czarodziejów
Berta Jorkins - pracownica ministerstwa
Bob Ogden - pracownik ministerstwa
Wilkie Twycross - pracownik ministerstwa
Gilbert Wimple - pracownik ministerstwa
Milicenta Bagnold - – minister magii, lata 1980 – 1990
Croaker - pracownik ministerstwa
John Dawlish - pracownik ministerstwa
Edgecombe - pracownik ministerstwa
Nobby Leach - pracownik ministerstwa
Artemizja Lufkin - minister magii, lata 1798 – 1811
Gryzelda Marchbanks - pracownica ministerstwa
Cuthbert Mockridge - pracownik ministerstwa
Arnold Peasegood - prasownik ministerstwa
Bernie Pillsworth - pracownik ministerstwa
Perkins - pracownik ministerstwa
Proudfoot - pracownik ministrstwa
Albert Runcorn - pracownik ministerstwa
Faris Spavin - minister magii, lata 1865 – 1903
Grogan Stump - minister magii, lata 1811 – 1819


WROGOWIE
Barty Crouch Junior
Arnold Yaxley
Lord Voldemord (Tom Marvolo Roddle)
Antonin Dołohow
Bellatrix Lestrenge
Luciusz Malfoy
Narcyza Malfoy
Morfin Gaunt
Gibbon
Peter Pettegrew
Avery
Alecto Carrow
Amycus Carrow
Igor Karkarow
Rudolf Lestrange
Rabastan Lestrange
Walden Macnair
Teodor Nott
Augustus Rookwood
Evan Rosier
Thorfinn Rowle
Selwyn
Stan Shunpike
Travers
Crabbe senior
Goyle senior
Jancor
Jugson
Mulciber
Quirinus Quirrell
Pius Thicknesse
Wilkes
Fenrira Greybacka
Grinewald



NAUCZYCIELE, DYREKTORZY I PRACOWNICY HOGWARTU

Rubeus Hagrid - wcześniej gajowy obecnie nauczyniel opieki nad magicznymi stworzeniami
Minerwa McGonagall- zastępca dyrektora, nauczycielka transmutacji
Albus Persiwald Wuldryk Bryian Dumbledore- dyrektor Hogwartu, wcześniej nauczyciel transmutacji
Filius Flickwick - nauczyciel zaklęć
Gilderoy Lockhart - dawny nauczyciel obrony przed czarną magią
Alastor Moody - dawny nauczyciel obrony przed czarną magią
Remus Lupin - dawny nauczyciel obrony przed czarną magią
Horacy Slughorn - nauczyciel eliksirów
Argus Filch - wożny
Rolanda Hooch - nauczycielka latania na miotłach
Cuthbert Binns - nauczyciel histori magi
Firenzo - (centaur) nauczyciel wróżbiarstwa
Slatero Quirrell - dawny nauczyciel obrony przed czarną magią
Pamona Sprout - nauczycielka zielarstwa
Severus Snape - dawny nauczyciel eliksirów, przez krótki czas dyrektor Hogwartu
Sybilla Trelawney - nauczycielka wróżbiarstwa
Dolores Jane Umbridge - dawna inkwizytorka Hogwartu oraz dawna nauczycielka obrony przed czarną magią
Fineas Nigellus Black - dawny dyrktor Hogwartu
Poppy Pomfrey - Pielęgniarka
Galatea Merrythought - dawna nauczycielka obrony przed czarną magią
Charity Burbage - nauczycielka mugolarstwa
Septima Vector - nauczycielka numerologi
Bathsheda Babbling - nauczycielka starożytnych runów
Aurora Sinistra - nauczycielka antronomi
Kettleburn - dawny nauczyciel opieki nad magicznymi stworzeniami
Wilhelmina Grubbly-Plank - dawna nauczycielka opieki nad magicznymi stworzeniami
Dexter Foretescue - dawny dyrektor Hogwartu
Dylis Derwent - dawny dyrektor Hogwartu
Everard - dawny dyrektor Hogwartu
Apollion Pringle - dawny woźny
Irma Pince - bibliotekarka


Opiekun Gryffindoru - Minerwa McGonagall
Opiekun Hufflepuffu - Pomona Sprout
Opiekun Ravenclawu - Filius Flitwick
Opiekun Slytherinu - Severus Snape


CZŁONKOWIE ZESPOŁU "FATALNE JĘDZE"
Heathcote Barbary - gitara
Kirley Duke - gitara
Merton Graves - wiolonczela
Orsino Thruston - perkusja
Donaghan Tremlett - kontrabas
Myron Wagtail - wokal
Herman Wintringham - lutnia

[ 3859 komentarze ]


 
Księga Potworów
Dodała czarownica I stopnia Miranda Sobota, 07 Marca, 2009, 11:31

Bogin - jest to widmo, które potrafi przybierać każdą postać, jaką w danym momencie uważa za najbardziej dla nas przerażającą - nikt nie wie jak bogin wygląda, kiedy jest sam. Kiedy ma się z nim do czynienia najlepiej jest mieć towarzystwo - bogin nie wie wtedy w jakiej postaci ma się ukazać - to go wyprowadza z równowagi. Upiór ten lubi ciemne zamknięte przestrzenie - szafy, miejsca pod łóżkami, szafki pod zlewami, a nawet stare zegary ścienne. Zaklęcie, którym obezwładniamy bogina jest bardzo proste, ale wymaga pewnej siły wyobraźni, gdyż tym, co wykańcza Bogina jest śmiech. Wystarczy podnieść różdżkę, wypowiedzieć zaklęcie (riddikulus) i w wyobraźni zamienić to, czego się tak bardzo boimy na coś bardzo śmiesznego.

Bazyliszek - zwany również "Królem Węży". Wąż ten może osiągać olbrzymie rozmiary i żyć wiele setek lat. Rodzi się z kurzego jajka podłożonego ropusze. Swoje ofiary uśmierca za pomocą jadowitych kłów, a także śmiertelnego spojrzenia - ten w kim utkwi swoje ślepia pada trupem, a ten kto nie spojrzy mu prosto w oczy (zobaczy go np. w wizjerze aparatu, w lusterku, w kałuży) zostanie spetryfikowany. Bazyliszek jest śmiertelnym wrogiem pająków, a on sam lęka się jedynie piania koguta.

Czerwony Kapturek - małe, podobne do goblina stworzenie, które zwabia świeża krew. Czai się w lochach zamków i na opustoszałych polach bitew, gotowe zdzielić pałką każdego, kto się tam zabłąkał.

Chochlik kornwalijski - ma około 8 cali wzrostu. Jarzy się niebieskawym blaskiem. Jego głos jest ostry i przenikliwy, że przypomina skrzek papugi. Okropnie złośliwe. Potrafią poruszać się z szybkością rakiet. Gilderoy Lockhart uważał, że aby zwalczyć chochlika kornwalijskiego wystarczy machnąc różdżką i wypowiedzieć zaklęcie - peskipiksi pester nomi - a chchlik zostanie unieszkodliwiony. Jednak to zaklęcie to jest całkowicie bezużyteczne. Lockhart uważał również, że nie należy przy nich krzyczeć, bo może je to sprowokować.

Druzgotek - demon wodny. Jadowicie zielone stworzenie z ostrymi różkami. Ma długie, wrzecionowate palce. Żeby pokonać Druzgotka, trzeba pokonać jego uścisk. Jego dłuuugie palce są silne, ale kruche.

Gumochłon - najnudniejsze magiczne stworzenie. Ma wielkie, oślizgłe gardło. Uwielbia posiekaną sałatę. Na lekcjach obrony przed czarną magią uczniowie często musieli opiekować się takim gumochłonem i karmić go jego przysmakiem. Gumochłon jednak ma się najlepiej kiedy zostawi się go w spokoju.

Hipogryf - ma tułów, tylne nogi i ogon konia, ale przednie nogi (pokryte łuską), skrzydła i głowę olbrzymiego orła. Ma zakrzywiony dziób o stalowej barwie i wielkie, błyszczące, pomarańczowe oczy. Pazury przednich nóg mierzą około pół stopy i wyglądają naprawdę groźnie. Jego lśniące futro przechodzi łagodnie w pióra. Hipogryf może mieć różne ubarwienie m.in.: ciemnoszare, różowawe, brązowe, kasztanowe lub kruczoczarne. Bardzo nie lubi jak mu się wyrywa pióra. Jest strasznie honorowy i łatwo go obrazić. To hipogryf musi zrobić pierwszy ruch - należy do niego podejść, grzecznie ukłonić i czekać. Jeśli się odkłoni, to można go dotknąć. Jak się nie odkłoni to trzeba się spokojnie wycofać. Hipogryf nie ma zaufania do kogoś kto zbyt często mruga oczami. Bardzo lubi klepanie po dziobie.

Ponurak - omen śmierci. Olbrzymi widmowy pies, który nawiedza cmentarze. Czarny, z płonącymi ślepiami, wielkości sporego niedźwiedzia. Wujek Rona weasley'a - Bilius - zobaczył jednego ponuraka i po 24 h już był martwy.

Szyszymora - zjawa zwiastująca śmierć. Kobieta z włosami sięgającymi aż do podłogi. Ma zielonkawą twarz trupa. Jęczy tak rozpaczliwie, że włosy stają dęba.

Smok norweski kolczasty - bardzo rzadki. Ma wielkie, czarne jajo. Matka smoka ogrzewa to jajo oddechem - jeśli więc ktoś hoduje smoka dla rozrywki lub zysku (choć jest to sprzeczne z prawem - zabronione przez Konwencję Czarodziejów z 1709 r.) powinien trzymać go w ogniu, a małego smoczka karmi koniakiem z krwią kurczaków. Sam smok jest czarny, ma kolczaste skrzydła, łeb z długim ryjkiem, rogi i wyłupiaste, pomarańczowe ślepia. Ich ukąszenia są prawdopodobnie jadowite.

Smok walijski zielony - żyje dziko w Anglii. Ministerstwo Magii ma z nim sporo kłopotów - musi wciąż rzucać zaklęcia zapominające na mugoli, którzy zobaczyli smoka.

Smok hybrydzki czarny - żyje dziko w Anglii. Ministerstwo Magii ma z nim sporo kłopotów - musi wciąż rzucać zaklęcia zapominające na mugoli, którzy zobaczyli smoka.

Troll górski - ok. 12 stóp wzrostu. Ma matową, granitowoszarą skórę. Jego niezdarne cielsko przypomina głaz, z małą, łysą głową sterczącą na czubku jak orzech kokosowy. Troll górski obdarzony jest długimi uszami, którymi potrafi ruszać i małymi, tępymi oczkami. Ma baaaaardzo długie ręce, które dotykają podłogi i krótkie nogi, grube jak pniaki, z płaskimi zrogowaciałymi stopami. Smród jaki wydziela - zgniły odór, przywodzący na myśl stare skarpetki i ubikację, której nikt nie sprząta - trudno znieść. Trolle te mają zwykle maczugę, która wlecze się po ziemi ze względu na wymiary ich rąk.

Wodnik Kappa - istota podobna do pokrytej rybią łuską małpy. Wyciąga płetwiaste łapy, by udusić nieostrożnego wędrowca brodzącego przez leśne sadzawki. Najłatwiej go spotkać w Mongolii.

Wilkołak - człowiek zamieniający się podczas pełni księżyca w wilka. Można nim zostać kiedy ukąsi nas jakiś inny wilkołak - dlatego każdy jest niebezpieczny dla ludzi, ale za to nie stwarza zagrożenia dla zwierząt. Przemiana taka jest bardzo bolesna. Dlatego wilkołak kąsa wtedy sam siebie. Niedawno wynaleziono wyjątkowo złożony wywar tojadowy (jest bardzo gorzki, ale cukier niszczy jego moc), który wilkołak musi zażyć tydzień przed pełnią księżyca. Dzięki niemu wilkołak może zaszyć się w jakimś pokoju i nie stwarzając dla nikogo zagrożenia przeczekać metamorfozę. Niewielu czarodziejów potrafi ten eliksir uwarzyć. Wilkołak różni się od wilka kilkoma drobnymi cechami np. pyskiem.

Zwodnik - niewielkie, jednonogie stworzenie, wiotkie i zwiewne jakby było z dymu. Przeraźliwie kwiczy. Wygląda całkiem niewinnie choć wcale takie nie jest. Zwodnik zwabia wędrowców w bagna. Specjalnie do tego celu zwisa mu z ręki maleńka lampka - pojawia się przed nami w ciemnościach... idziemy za światełkiem... a potem... KWIIIIIIIIIIK!!!!!

Yety - przyjęta powszechnie na Zachodzie nazwa mitycznego przedstawiciela niezidentyfikowanego gatunku (gatunków) zwierzęcia lub człowieka, występującego jakoby w odludnych, wysokogórskich rejonach Himalajów (Indie, Nepal, Tybet, Bhutan); obiekt badań kryptozoologii.
Wiara w istnienie yeti jest dość powszechna wśród tubylców, z ich ust pochodzą opowieści o bezpośrednich spotkaniach z nieznanymi zwierzętami(?), ludźmi(?) lub (według ich wierzeń religijnych) demonami. Pewne fakty sprawiają, że problem istnienia yeti zasługuje na poważniejsze potraktowanie niż tylko jako przejaw swoistego folkloru czy religii mieszkańców Himalajów. Tajemnicze istoty były również kilkunastokrotnie obserwowane przez zachodnich podróżników lub himalaistów, znacznie częściej zauważano przypisywane im odciski stóp w śniegu (pierwsze wzmianki w zachodniej literaturze z XIX wieku).Na podstawie opisów tubylców, analizy odkrytych śladów oraz relacji z przypuszczalnych obserwacji, yeti można scharakteryzować jako dużą, dwunożną istotę, o postawie wyprostowanej, silnie owłosioną lub raczej pokrytą ciemnym, rzadziej rudym albo srebrzystym futrem, zbliżoną wyglądem do niedźwiedzia, wielkiej małpy człekokształtnej czy wręcz istoty ludzkiej. Niekiedy mowa jest o zbliżonej do ludzkiej budowie twarzy i łap (dłoni), itp. Według innych relacji są to istoty podobne do niewielkich małp.

Tryton - w mitologii greckiej bóstwo morskie, półczłowiek-półryba z 3 parami nóg końskich. Syn Posejdona i Amfitryty. Znany z mitu o Heraklesie, któremu uległ w walce. Pierwotnie jeden, w okresie późniejszym od IV w. p.n.e. uwielokrotniony w postaciach trytonów, półludzi, półwęży (zwykle dmących w muszle), występujących w orszaku Posejdona. Często przedstawiany w sztuce jako jeden lub wiele trytonów dmących w muszle, w rzeźbie (np. fontanny barokowe) i malarstwie.

Kałamarnica olbrzymia - należy do głowonogów i jest drugim po Mesonychoteuthis hamiltoni największym znanym mięczakiem na świecie. Posiada dziesięć ramion (w tym dwa dłuższe z haczykowatymi przyssawkami). Średnica oczu tej kałamarnicy dochodzi nawet do 40 cm, a długość jej ciała nawet do 17 metrów. Jedna kałamarnica olbrzymia żyje w jeziorze Hogwartu.

Goblin - W brytyjskich baśniach i legendach, goblin to złe lub jedynie złośliwe stworzenie, zazwyczaj opisywane jako brzydkie i groteskowe.

Rodzajem goblinów są hobgobliny - w baśniach przedstawiane jako przyjazny rodzaj goblinów, zaś w większości gier fantasy - jako większa, groźniejsza ich odmiana.

Świat Tolkiena

W książkach J. R. R. Tolkiena Hobbit i Władca Pierścieni słowo goblin używane jest (zazwyczaj przez hobbitów) jako synonim słowa ork, choć w ekranizacji Władcy Pierścieni w reżyserii Petera Jacksona gobliny i orkowie to spokrewnione ze sobą, ale różne stworzenia.

Gothic

W cyklu gier Gothic gobliny przedstawione są jako stworzenia zbliżone wyglądem do małp. Istnieją co najmniej dwie ich odmiany: częściej spotykane zielone gobliny (zwykłe i gobliny-wojownicy) oraz nieco potężniejsze czarne. Gobliny wydają się być stworzeniami prymitywnymi, nic nie wiadomo o żadnych wytworach ich kultury, ani o ewentualnych podziałach społecznych. Spotykane niemal wyłącznie w grupach, żyją w lasach lub jaskiniach. Są agresywne i brutalne; walczą niemal wyłącznie przy pomocy drewnianych pałek, czasem posługują się zardzewiałymi mieczami. Nie zbliżają się do siedzib ludzkich. Odżywiają się mięsem (znają jego cieplną obróbkę), rybami i roślinami. Jak wchodzą w posiadanie mięsa, nie wiadomo, bowiem niewiele jest zwierząt, którym mogłyby zaszkodzić ich ataki. Przy ich truchłach można nieraz odnaleźć złote monety (tych samych używają ludzie), ale nie wiadomo, w jakim celu je przechowują - czy używają ich jako środka płatniczego, czy też gromadzą je jako świecidełka. Najprawdopodobniej nie znają mowy, być może używają jedynie jakiegoś prostego języka.

Świat J.K. Rowling

Gobliny w cyklu J.K. Rowling o Harrym Potterze to karłowate istoty, posiadające długie palce i stopy. Gobliny pracują w czarodziejskim Banku Gringotta. Posiadały "smykałkę" do zarządzania pieniędzmi. Zawsze miały skłonności do buntów.Często też korzystały z wrodzonej w sobie skłonności do spożywania miodu pitnego (alkoholu) jako środka stymulującego myślenie.

Inne uniwersa

W fantasy gobliny przedstawiane są zwykle jako ohydne i głupie stwory, o zielonej, czasem czarnej lub oliwkowej skórze, i małymi świńskimi oczkami. Gobliny charakteryzują się brutalnością, porywczością, ale również ogromnym tchórzostwem. Gobliny oraz inne spokrewnione z nimi stworzenia (np. orków) zalicza się niekiedy do goblinoidów.

Chimera - jest bardzo rzadko spotykanym greckim potworem o głowie lwa,tułowiu kozy oraz ogonie smoka. Jest złośliwa i krwiożercza, chimery sąniezwykle niebezpiecznie. Znany jest tylko jeden przypadek pokonania jej,a czarodziej któremu się udał ten wyczyn, wyczerpany walką spadł z pegazai zginął na miejscu.W książce HP kamienna chimera pilnuje gabinetu dyrektora.
żródło: hogsmeade.

Cerber - w mitologii greckiej trzygłowy pies, który strzegł wejścia do świata zmarłych.Potocznie coś lub ktoś czujnie i zajadle broniący dostępu do czegoś.Hezjod (Teogonia 311) przedstawiał go jako bestię o spiżowym głosie i pięćdziesięciu głowach. Dopiero u późniejszych autorów Cerber miał trzy, dwie, a nawet tylko jedną głowę, nie wpuszczał do Hadesu żywych i nie wypuszczał zmarłych. Jednak Orfeusz udobruchał go śpiewem i grą na lirze. Sybilla prowadząc Eneasza uśpiła Cerbera ciastkiem z makiem i miodem (Wergiliusz, Eneida 6, 417-25).
Ujarzmienie i wyprowadzanie go na ziemię było ostatnią z 12 prac Heraklesa. Uważany był za syna Echidny i Tyfona oraz za brata Ortrosa. Cerber występuje często w rzeźbie antycznej i malarstwie wazowym. W micie o 12 pracach Heraklesa przedstawiony był jako trzygłowy pies o wężowej sierści.W powieści Harry Potter i Kamień Filozoficzny strzegł on owego Kamienia.

Brytan - Zwierzę Hagrida, Kieł jest właśnie brytanem.Jak Hagrid, Kieł również jest gwałtowniejszy, niż na jakiego wygląda. W każdym razie, Kieł towarzyszy Hagridowi w jego wyprawach do Zakazanego Lasu i również towarzyszył Hagridowi, kiedy ten miał się opiekować Harrym, Hermioną, Nevillem i Malfoyem, kiedy cała czwórka dostała szlaban. Hagrid im powiedział, że Kieł to raczej tchórz, lecz to może być trochę naciągane, co widać było po reakcji Draco, więc to pewnie nie była prawdziwa ocena Kła ze strony Hagrida. Kiedy Harry i Ron weszli do Lasu za pająkami, Kieł im towarzyszył. Kiedy Hagrid miał być aresztowany, Kieł w obronie swojego pana rzucił się na napastników i został raniony, lecz później doszedł do siebie.

Boomslang - wąż znany także pod polską nazwą dysfolid. Przedstawiciel rodziny połozowatych (wężowatych, zwanych też wężami właściwymi).Występuje na południu Afryki, Madagaskarze, Mauritiusie, Komorach i Seszelach. Żyje na drzewach w lasach tropikalnych, ale także można go znaleźć wśród krzewów porastających sawannę. Wąż ten nie jest agresywny, ale swoim jadem może zabić nawet dorosłego człowieka. Samica ma barwę brunatną, podczas gdy samiec jest intensywnie zielony. Skóra używana jest do sporządzenia Eliksiru Wielosokowego.

Mantykora - jest bardzo niebezbiecznym greckim zwierzeciem o głowie czlowieka, ciele lwa i ogonie skorpiona. Jest rownie niebezpieczna jak chimera i rownie rzadka. Skora mantykory odbija wiekszosc zaklec, a uklucie jej zadlem powoduje natychmiastowa smierc.

Niuchacz - Niuchacz jest zwierzeciem brytyjskim. Te puchate, czarne, długopyskie stworzonka mają upodobanie do wszystkiego co sie świeci. Gobliny często wykorzystują niuchacze do poszukiwania ukrytych pod ziemią skarbów.

Dementor - fikcyjna istota z książek z serii Harry Potter autorstwa J.K. Rowling. Wysysa z ludzi wszelkie dobre i szczęśliwe wspomnienia.Na początku serii dementorzy byli strażnikami Azkabanu (pod władzą Ministerstwa Magii), później jednak wymykają się spod kontroli i wypuszczają śmierciożerców na wolność. Mają czarne płaszcze i dłonie pokryte liszajami. W ich pobliżu ludzie odczuwają zimno.W ostateczności wysysają z człowieka duszę przez usta, nazywa się to Pocałunkiem dementora. Po złożeniu pocałunku człowiek żyje, jednak staje się - jak stwierdził Dumbledore - jak pusta muszla.Zwalczyć ich można tylko wyczarowując patronusa (projekcja szczęścia, której jednak dementor nie może wchłonąć), który przepędza dementora.Mimo oczywistych wad dementorów Korneliusz Knot korzystał z ich pomocy. Przeciwnikiem bratania się z tymi potworami jest Albus Dumbledore, ale Minister Magii zawsze usprawiedliwiał się faktem, że w Azkabanie siedzą najgroźniejsi śmierciożercy. Jednak po odzyskaniu ciała Voldemort namówił bez problemu dementorów, by przeszli potajemnie w jego służbę. Strażnicy Azkabanu zwrócili wolność dziesięciu najwierniejszym zwolennikom Czarnego Pana. Ministerstwo wypowiedziało im współpracę dopiero wtedy, gdy ich zdrada stała się oczywista.

Pocałunek dementora

Jest to wyssanie duszy człowieka przez dementora. Czyni on to, przytykając dziurę (którą można nazwać ustami), do ust człowieka. Gdy to zrobi dusza zostaje wyssana, co sprawia, że osoba staję się czymś w rodzaju rośliny. Żyje, lecz traci świadomość. Można to porównać do śpiączki, lecz takiej, z krótej nie można się obudzić. Ochronić może przed tym jedynie patronus, który odstrasza dementorów.

Jednorożec - jest pięknym zwierzęciem spotykanym w lasach północnej Europy. Jest to rogaty koń. Dorosłe jednorożce są śnieżnobiałe, młode zaś rodzą się złote i w miarę dorastania zmieniają maść na srebrną. Róg, krew i włosy jednorożca mają silne właściwości magiczne19. Jednorożce unikają spotkań z ludźmi, jeśli jednak do tego dojdzie, chętniej pozwolą zbliżyć się do siebie czarownicy niż czarodziejowi. Są tak rącze, że bardzo trudno je złapać.

Gryf - pochodzi z Grecji. Ma głowę i przednie łapy olbrzymiego orła, a ciało i tylne łapy lwa. Podobnie jak sfinksy, gryfy są często wynajmowane przez czarodziejów do pilnowania skarbów. Chociaż gryfy mają bardzo gwałtowny charakter, znane są przypadki obłaskawiania ich przez czarodziejów. Żywią się surowym mięsem.

Gnomy- jest pospolitym szkodnikiem ogrodowym, spotykanym na całym obszarze północnej Europy, a także w Ameryce Północnej. Ma stopę wzrostu, nieproporcjonalnie dużą głowę i kościste stopy. Aby pozbyć się gnoma z ogrodu, należy kręcić nim wokół siebie, aż dostanie zawrotu głowy, a następnie wyrzucić za płot. Można też użyć wozaka, ale w ostatnich czasach wielu czarodziejów uważa tę metodę pozbywania się gnomów za zbyt brutalną.

Ghul- odznacza się wyjątkową brzydotą, ale nie ma powodu, aby się go obawiać. Przypomina wstrętnego olbrzyma z wystającymi zębami i zamieszkuje zazwyczaj strychy domów lub stodoły należące do czarodziejów, gdzie żywi się pająkami i kretami. Zazwyczaj pojękuje i zawodzi, a czasami rzuca różnymi przedmiotami, ale jest z natury naiwny i, w najgorszym wypadku, nawarczy na człowieka, który się na niego natknie. W Urzędzie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami istnieje Brygada Specjalna zajmująca się usuwaniem ghuli z budynków, które przechodzą w posiadanie mugoli. W domach czarodziejów ghul często bywa lubianym szczególnie przez dzieci zwierzątkiem rodzinnym.

Centaur - ma głowę, tors i ręce człowieka, połączone z tułowiem i nogami konia. Może występować we wszystkich spotykanych u koni maściach. Jako stworzenie inteligentne i zdolne do ludzkiej mowy, nie powinno być zaliczane do zwierząt; stało się tak na własne życzenie centaurów, które
Ministerstwo Magii musiało uszanować. Centaury zamieszkują lasy. Przypuszcza się, że pochodzą z Grecji, chociaż obecnie kolonie centaurów można spotkać w wielu miejscach w Europie. We wszystkich krajach, w których występują centaury, czarodziejscy specjaliści wydzielili tereny, na których nie są one niepokojone przez mugoli; co prawda centaurom opieka czarodziejów nie jest zbyt potrzebna, ponieważ mają własne sposoby ukrywania się przed ludźmi. Życie centaurów jest dla nas tajemnicą. Ogólnie rzecz biorąc, są równie nieufne w stosunku do czarodziejów, jak i do mugoli, i wygląda na to, że nie widzą między nimi specjalnej różnicy. Żyją w stadach, których wielkość wah się od dziesięciu do pięćdziesięciu osobników. Uważa się, że są biegłe w magicznym leczeniu, wróżeniu, łucznictwie i astronomii. Centaurowi przydzielono klasyfikację XXXX nie dlatego, że jest bardzo niebezpieczny, ale dlatego, że powinno się go traktować z wyjątkowym szacunkiem. To samo dotyczy trytonów i jednorożców.

Buchorożec - jest dużym, szarym zwierzęciem afrykańskim, obdarzonym olbrzymią siłą. Osiąga ciężar jednej tony i z daleka można go pomylić z nosorożcem. Ma grubą skórę, która odbija większość czarów i uroków, duży ostry róg na nosie i długi ogon, z wyglądu przypominający linę. Rodzi na raz tylko jedno młode. Buchorożec nie atakuje, jeśli nie jest nachalnie prowokowany, ale gdy zacznie szarżować, rezultaty bywają straszne. Róg buchorożca może przeciąć wszystko, od skóry po metal, i zawiera śmiertelnie niebezpieczny płyn, który wstrzyknięty w cokolwiek powoduje, że to coś wybucha. Populacja buchorożców nie jest duża, ponieważ podczas
sezonu godowego walczące samce doprowadzają się wzajemnie do eksplozji. Buchorożce są traktowane przez afrykańskich czarodziejów z niezwykłą ostrożnością. Ich rogi, ogony i wybuchowy jad są wykorzystywane do sporządzania eliksirów, chociaż zakwalifikowano je do materiałów handlowych klasy B (niebezpieczne i podlegające ścisłej kontroli).

Błotoryj - zamieszkuje moczary Europy i obu Ameryk. Kiedy się nie rusza, przypomina kłodę drewna, ale po uważnym przyjrzeniu się można zauważyć płetwiaste łapy i bardzo ostre zęby. Błotoryj pływa i pełza po moczarach. Żywi się głównie małymi ssakami, ale może również poważnie
poranić nogi pieszych przechodzących przez bagno, w którym zamieszkuje. Jego ulubionym smakołykiem jest jednak mandragora. Zdarza się, że hodowcy mandragory wyrywają nać tej cennej rośliny i znajdują na końcu krwawe strzępy tego, co pozostało z posiłku błotoryja.

Bachanka - (znana czasami jako kąsający elf)
Bahanki są często mylone z elfami (patrz niżej), chociaż są to dwa różne gatunki. Podobnie jak elf, bahanka wygląda jak malutki człowieczek, ale cale jej ciałko jest pokryte grubym czarnym włosem, ma też dwie pary rąk i nóg. Skrzydła bahanki są grube, zaokrąglone i błyszczące, zbliżone wyglądem do skrzydeł żuka. Bahanki spotyka się w całej północnej Europie i Ameryce, ponieważ wolą chłodny klimat. Składają do pięciuset jaj na raz i zakopują je. Młode wykluwają się po dwóch, trzech tygodniach. Bahanki mają dwa rzędy ostrych, jadowitych zębów.
W razie ugryzienia należy zażyć antidotum.

[ 4421 komentarze ]


 
Księga Zaklęć
Dodała czarownica I stopnia Miranda Wtorek, 25 Września, 2007, 19:48


Księga Zaklęć, którą tu widzisz ma zawierać wiedzę potrzebną do prowadzenia walki z poplecznikami Voldemorta. Stanowi jedną z ważniejszych Ksiąg w Zakonie Feniksa!

LUMOS - z różdżki świeci światło
INCENDIO - rozpala ogień
APERACJUM - zaklęcie ujawiniąjące niewidzialny atrament
FINITE INCANTATEM - pozwala się obronić od bardzo prostych czarów (przeciw zaklęcie}
LOCOMOTOR MORTIS - skleja nogi
EXPELLIARMUS - zaklęcie, które rozbraja magów (zbiera różdżki)
MOBILIARBUS - daje możliwość przemieszczania przedmiotów
ALOHOMORA - otwiera zamki np. od drzwi
RICTUSEMPRA - zaklęcie rozweselające
TARANTALLEGRA - zmusza do tańca (niekontrolowanego)
OBLIVIATE - zaklęcie utraty pamięci (lepiej z tym uważać!!! - chyba nie chcecie wylądować tak jak Lockhart)
EXPECTO PETRONUM - tworzy Patronusa, dzięki którego można się uwolnić od dementorów
WINGARDIUM LEVIOSA - te zaklęcie podnosi kogoś, coś ...
PETRIFICIUS TOTALUS - To zaklęcie totalnie wiąże ciało ofiary.
NOX - gasi światło zrobione przez zaklęcie LUMOS
DENSUEGO - jeśli chcesz, aby ofiary zęby urosły do ziemi to wypowiedz to zaklęcie
IMPEDIMENTA - okrutnie spowalnia atakującego
IMPREVIOUS - zaklęcie, które wypełnia dany objekt wodą
DISSENDIUM - Zaklęcie, które otwiera tajemne przejście do Hogsmade w Hogwarcie przy pomniku jednookiej wiedźmy.
FERULA - Zaklęcie pierwszej pomocy. Automatycznie wyczarowuje bandaże, szyny itp...
MOBILICORPUS - przenosi obezwładnione ciało z miejsca na miejsce w pozycji pionowej.
RIDDIKULUS - unieszkodliwia Bogina zmieniając go w coś co budzi radość...
SENPERSORTIA - wyczarowuje węża z różdżki.
WADDIWASI - odblokowanie zapchanego otowru np. zapchanej gumą do żucia dziurki od klucza.
ACCIO - zaklęcia wzywające, np ujawnia co schowałeś w kieszeni...
POSHIPKIS POSTERNEMI - zaklęcie uziemiające chochliki
FURNUNCULUS - zaklęcie dzięki któremu wróg obrasta grzybami (dosłownie :P)
ORCHIDEUS - z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów
AVIS - zaklęcie wyczarowujące małe ptaszki
DIFFINDO - zaklęcie "rozpruwające" np. torby
SONORUS - zaklęcie "podgłaśniające"
RELASHIO - zaklęcie tworzące iskry, używane do odganiania druzgotków
WSKAŻ MI - różdżka zwraca się na północ
REDUCTO - zaklęcie redukujące, ale tylko ciała stałe
DRĘTWOTA - ofiara drętwieje i traci zdolność ruchu
PRIORI INCANTATEM - efekt cofnięcia zaklęć
MORSMORDE - Zaklęcie wyczarowujące Mroczny Znak
ENERVATE - dzięki temu zaklęciu Pan Diggory ocucił Mróżkę
DELETRIUS - dzięki temu zaklęciu mroczny znak rozpływa się w powietrzu
QUIETUS - Bagman sprawił, że jego głoś wrócił do normalności po komentowaniu meczu Bułgaria:Irlandia
GLACIUS - zaklęcie zamrażające np: wodę
SECTUMSEMPRA - zaklęcie, które wywołuje straszliwe rany
INCARTERUS - zaklęcie oplatające linami
OBSCURO - wyczarowywuję opaskę na oczy
LEVICORPUS- zaklęcie, które podnoisi ofiarę do góry z nogę
MUFFLIATRO - zaklęcie, które wypełniało uszy stojących w pobliżu osób niezidentyfikowanym brzęczeniem tak, że można było prowadzić w klasie długie rozmowy bez obawy, że zostanie się podsłuchanym
ANAPNEO- zaklęcie ratujące osobę przed zakrztuszeniem się, np. jedzeniem
APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie)
CARPE RETRACTUM - rzucający to zaklęcie może skutecznie przyciągnąć do siebie przedmioty, a także przyciągnąć siebie do nieruchomych przedmiotów
CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, które czyści różne przedmioty
CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia). Wiktor Krum pokonał tym sposobem chińskiego ogniomiota
COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi
DELETRIUS - zaklęcie powodujące koniec działania zaklęcia Priori Incantatem, przeciwzaklęcie do Priori Incantatem (przeciwność)
DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby
DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona
DRACONIFORS - zaklęcie przemieniające posągi w żywe istoty
ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty
ENGORGIO - zaklęcie powiększające
EPISKEY - formuła zaklęcia leczącego, np. złamania jakiejś części ciała
EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają przedmioty i eliksiry
FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich (transmutacja)
FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie).
FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka
FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic
FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów (odwrócenie przesunięcia).
FURNUNCULUS - zaklęcie parzące
IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę, dobre dla "okularników" ponieważ krople deszczu nie osiadają na szkłach
INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.
LEGILIMENS - zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby
LIBERACORPUS - przeciwzaklęcie do czaru LEVICORPUS
LINIA WIEKU - zaklęcie, którego użył Dumbledore w HPiCO, by nie dopuścić uczniów poniżej 17-ego roku życia do wzięcia udziału w Turnieju Trójmagiczym
OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi
OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary
PAKUJ - zaklęcie, które pakuje ubrania
PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie
PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik
PRIORI INCANTATEM - to zaklęcie wyjątkowe, które powoduje złączenie się różdżek - sióstr czyli mających ten sam rdzeń; nie chcą one walczyć jedna przeciwko drugiej lecz gdy są do tego zmuszane, to pojawiają się ostatnie zaklęcia wywoływane przez różdżkę tego, który ma w danym momencie bliżej siebie na nici tajemnicze światełko
PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia
QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu
REDUCIO - zaklęcie pomniejszające
RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze
REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby
RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą
SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę
SPECIALIS REVELIO - zaklęcie sprawdzające czy dany przedmiot nie ma jakiś właściwości czarnomagicznych
SPONGIFY - zaklęcie wymyślone przez autorów gry HP i KT. Polega ono na rzuceniu czaru na znak sprężyny i wskoczenie na nią. Wysoki skok gwarantowany!!
TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból
UROK NAROWISTOŚCI - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły
UROK POPLĄTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy którego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii
VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z którego zostało tylko trochę pyłu
ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego
ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów
ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji
ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł
ZAKLĘCIE PODUSZKOWE - polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników Quidditcha to mężczyźni...
ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442
ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, którym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12
ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchów"
ELUUM SEPARO - zaklęcie rozdzielające składniki eliksirów
AQUM IVANESCO – zaklęcie powodujące zniknięcie nadmiaru wody
SAD INFER – zaklęcie zmniejszające płomień
VAD INFER – zaklęcie zwiększające płomień
SERGIO INGRI – pokazuje brakujący składnik w antidotum
COMPRESSIO UNIVERTI – kompresuje proszek w ostatniej fazie kondensacji.

ZAKLĘCIA NIEWYBACZALNE
CRUCIO - zaklęcie torturujące
IMPERIO - zaklęcie pozwalające na całkowitą kontrolę ofiary
AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające

[ 2848 komentarze ]


   

 





  
Kolonie Harry Potter:
Kolonie Travelkids
  
Konkursy-archiwum

  

ŻONGLER
KSIĘGA HOGWARTU

Nasza strona JK Rowling
Nowości na stronie JKR!

Związek Krytyków ...!
Pamiętnik Miesiąca!
Konkurs ZKP

PAMIĘTNIKI : KANON


Albus Severus Potter
Nowa Księga Huncwotów
Lily i James Potter
Nowa Księga Huncwotów
Pamiętnik W. Kruma!
Pamiętnik R. Lupina!
Pamiętnik N. Tonks!
Elizabeth Rosemond

Pamiętnik Bellatrix Black
Pamiętnik Freda i Georga
Pamiętnik Hannah Abbott
Pamiętnik Harrego!
James Potter Junior!
Pamiętnik Lily Potter!
Pamiętnik Voldemorta
Pamiętnik Malfoy'a!
Lucius Malfoy
Pamiętnik Luny!
Pamiętnik Padmy Patil
Pamiętnik Petunii Ewans!
Pamiętnik Hagrida!
Pamiętnik Romildy Vane
Syriusz Black'a!
Pamiętnik Toma Riddle'a
Pamiętnik Lavender

PAMIĘTNIKI : FIKCJA

Aurora Silverstone
Mary Ann Lupin!
Elizabeth Lastrange
Nowa Julia Darkness!

Joanne Carter (Black)
Pamiętnik Laury Diggory
Pamiętnik Marty Pears
Madeleine Halliwell
Roxanne Weasley
Pamiętnik Wiktorii Fynn
Pamiętnik Dorcas Burska
Natasha Potter
Pamiętnik Jasminy!

INKUBATOR
Alicja Spinnet!
Pamiętnik J. Pottera
Cedrik Diggory
Pamiętnik Sarah Potter
Valerie & Charlotte
Pamiętnik Leiry Sanford
Neville Longbottom
Pamiętnik Fleur
Pamiętnik Cho
Pamiętnik Rona!

Pamiętniki do przejęcia

Pamiętniki archiwalne

  

CIEKAWE DZIAŁY
(Niektóre do przejęcia!)
>>Księgi Magii<<
Bestiarium HP!
Biografie HP!
Madame Malkin
W.E.S.Z.
Wmigurok
OPCM
Artykuły o HP
Chatka Hagrida!
Plotki z kuchni Hogwartu
Lekcje transmutacji
Lekcje: eliksiry
Kącik Cedrica
Nasze Gadżety
Poznaj sw�j HOROSKOP!
Zakon Feniksa


  
Co sądzisz o o zakończeniu sagi?
Rewelacyjne, jestem zachwycony/a!
Dobre, ale bez zachwytu
Średnie, mogłoby być lepsze
Kiepskie, bez wyrazu
Beznadziejne- nie dało się czytać!
  

 
© General Informatics - Wszystkie prawa zastrzeżone
linki