Witam wszystkich uczniów. Żywię nadzieję, iż każdy z was przygotował swoją pracę domową. Słucham, panie Potter. Tak, rozumiem pański ból. Malfoy, wstań i zbierz pergaminy. Następnie podejdziesz do mojego biurka i rozdasz kartki reszcie klasy. Czy orzeźwi cię to? Panno Brown, nie obchodzi mnie, czy lubisz miętówki, czy też wolisz gumę. Jesteśmy w Hogwarcie, nie Hogsmeade. Gryffindor i Slytherin tracą po pięć punktów.
Proszę popatrzeć na karki. Stanowią one genezę naszych dwóch zajęć - przygotowania do egzaminów OWTM, czyli Okropnie Wyczerpujących Testów Magicznych. Dziś przeanalizujemy testy pisemne z poprzednich lat oraz poznamy parę pożytecznych wskazówek dotyczących wypełniania ich.
1. Na egazminie panuje surowy zwyczaj - uczeń przyłapany na ściąganiu może zostać wydalony ze szkoły. Zapomnij o ściągach.
Co pan powiedział, panie Weasley? "Kwestia nie zostać złapanym". Proszę mi wybaczyć, ale nie rozumiem pańskiego poczucia humoru. Jeszcze jeden taki wyskok i zostanie pan ukazany szlabanem.
2. Uczeń ma 120 minut na wypełnienie pergaminów zapewnionych przez Okręgową Komisję Egazminacyjną.
3. Kopia karty z pytaniami egazminacyjnymi jest uczniowi niezbędna i musi on zgłosić ewentualny jej brak przy swoim stanowisku.
Słucham? Owszem, nie będzie pan spał ze swoją kartą pytań, panie Malfoy. Panno Granger, proszę się nie rumienić.
A teraz... Pamiętajcie - dobra notatka kluczem do sukcesu. Każdy z was otrzyma ode mnie pięć kart z pytaniami egzaminacyjnymi z poprzednich lat. W ramach pracy domowej rozwiążecie testy i napiszecie notatkę, czego nie wiedzieliście, przeanalizujecie waszą wypowiedź i stwierdzicie, czy brak owej umiejętności wiąże się z trudnością pytań, czy też waszą niewiedzą.
Na kolejnych zajęciach każdy z was przejdzie jeszcze raz egazamin umiejętności wymagany na SUM-a, po czym powiemy sobie, na czym polega różnica pomiędzy jednym egzaminem umiejętności (SUM) a drugim (OWTM).